הגשת תביעת מזונות- איך נעשה התהליך

אחד הסעיפים המורכבים וגם החשובים בהסכמי גירושין הוא גובה המזונות. הגשת תביעת מזונות צריכה להיות מאוזנת והגיונית: לא מוגזמת מצד ההורה המשמורן אך שגם ההורה המשלם את המזונות לא יתחמק מאחריות ויהיה נכון לשלם סכום משמעותי שבאמצעותו יחלוק בהוצאות בצורה הוגנת. חשוב להיות מלווים ע"י עורך דין מזונות בעל ניסיון רב שיוכל לייצג את הצד התובע או הצד הנתבע בצורה טובה. אם מגיעים להסכם גירושין בהליך גישור, המגשר צריך להיות עורך דין לענייני משפחה שיש לו ניסיון רב בהובלת ההסכמה גם לגבי סעיף המזונות שהוא אחד הסעיפים בהם מתעוררות פעמים רבות מחלוקות.

כיצד נעשית קביעת מזונות במשמורת משותפת?

מתגרשים רבים היום בוחרים במשמורת משותפת על הילדים, סטטוס אשר קובע כי לכל אחד מההורים אחריות שווה על הילדים, זמן שהיה שווה איתם  וגם ההוצאות מתחלקות  בצורה שהיא כמעט שווה. עדיין, גם במשמורת מששותפת ישנו לרוב הורה שמשלם מזונות כשגובהם נקבע בעזרת עורך דין מזונות. כיוון שהאחריות שווה וחלוקת ההוצאות דומה גובה המזונות יהיה נמוך משמעותית לעומת מצב של הורה משמורן שנושא במרבית ההוצאות.  תשלום המזונות ינבע בעיקר מהבדלים בהשתכרות כל אחד מהצדדים כך שההורה המשתכר יותר יישא גם בחלק גדול יותר בהוצאות, במיוחד כשהבדלי ההשתכרות משמעותיים, וגם במצב בו אחד ההורים משלם עבור שירות, טיפול או הוצאה אחרת יקרה על אחד הילדים אשר נמצא אצלו באותו יום.

לנהל את ענייניכם גם כשכבר לא תוכלו לעשות זאת- זה אפשרי

במיוחד בשל התקדמות הרפואה ועלייה בתוחלת החיים, לא מעט אנשים מגיעים למצב שהם חיים שנים כשהם לא נמצאים במצב צלול לחלוטין ויכולת לנהל את ענייניהם. בעבר הפתרון למצב זה ההי מינוי אפוטרופוס. היום ישנה גם אפשרות אחרת באמצעותה יוכל אותו אדם לשלוט לפחות במידה מסוימת בחייו גם כשכבר לא יהיה במצב קוגניטיבי ופיזי מתאים לכך. עם זאת, כדי שתהיה אופציה זו על אותו אדם לחשוב על כך מראש, לפעמים שנים מראש. מדובר על עריכת מסמך ייפוי כוח מתמשך אצל עו"ד ייפוי כוח מתמשך, לרוב עו"ד לענייני משפחה שהוסמך גם לכך. זהו ייפוי כוח עתידי בו קובע אדם מי יטפל בענייניו כאשר לא יוכל לעשות זאת בעצמו. הוא יכול לייפות את כוחו של אדם אחד או יותר, כשהוא קובע מי אמון על איזה נושא, למשל התחום הרפואי, התחום הפיננסי ועוד. הוא יכול גם להשאיר הוראות כיצד ירצה שעניינים יתנהלו, למשל לגבי נכסים שברשותו.

עו"ד שחר שוורץ הוא עו"ד לענייני משפחה בעל ניסיון של שנים בתחום. הוא מלווה משפחות גם בתהליכים מורכבים כמו גירושין, עריכת ייפוי כוח מתמשך וגם יישום המסמך בבוא הזמן. מוזמנים ליצור קשר.

הוספת מאמר לאתר?

    חברה לקידום אתרים חברה לקידום אתרים
    Skip to content